Navigatie

Gebruikers Online

· Gasten online: 4

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 1,870
· Nieuwste lid: discover

Laatste leden online

· vogeltje40 1 week
· karim4life 3 weken
· joostply4 5 weken
· Chris 6 weken
· Rein 7 weken
· atmfrenki 9 weken
· Sietse10 weken
· schorem10 weken
· rlangerh10 weken
· showa11 weken

Forumonderwerpen

Inloggen

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.

Shoutbox

U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

29 Jun : 13:57
de site is gehackt Shock

16 Mar : 14:00
Leeft php fusion nog wel ? Smile

15 May : 22:35
he hallo

28 Jan : 21:55
Pfft

01 Jan : 08:38
Happy New Year everybody

26 Dec : 12:34
Heee, de officiële site van php fusion ligt eruit. "suspended" oei Angry

26 Dec : 11:23
same Smile

24 Dec : 03:56
Merry Xmas Everybody Grin

05 Nov : 18:49
foutje.. je kunt weer posten

05 Nov : 18:33
hmm ik vind geen nodige knop of dergelijke om hier in het forum te posten

Shoutbox Archief

Server Status

Latest news:

Advertentie

Onderwerp bekijken

Onderwerp afdrukken
Captcha werkt niet bij contact en bij aanmelden
dmerkenhof
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 01:12

Datum van aanmelding: 16.09.08

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de captcha's bij he aanmelden van nieuwe gebruikers en het versturen van het contactformulier niet werken. In plaats van het captcha plaatje zie ik nu een ouderwets rood kruis. Ik heb gekeken of GD misschien niet geinstalleerd was maar ik zag dat versie 2.0.34 op de webserver geinstalleerd is. Er draait ook een fotoalbum op de thumbnails maakt via GD dus het zou moeten werken. Waar zou ik het probleem nu moeten/kunnen zoeken.

Iemand die me hiermee kan en wil helpen?
Alvast heel erg bedankt!

www.merkenhof.net
Jelle
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 11:45

Datum van aanmelding: 10.02.06

Heb je in het Adminpanel de 'Weergave validatiecode' op afbeelding gezet?

Mogelijk opnieuw uploaden van de map [securimage] en alles wat daar onder valt.
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

http://jelle.berenpaleis.nl
dmerkenhof
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 11:47

Jelle schreef:
Heb je in het Adminpanel de 'Weergave validatiecode' op afbeelding gezet?

Mogelijk opnieuw uploaden van de map [securimage] en alles wat daar onder valt.
Ja dat heb ik gedaan, daarom krijg ik ook dat kruisje.. Maar heeft het niks te maken met rechten op bepaalde bestanden in de map securimage? Ik zal eens die map proberen opnieuw te uploaden..

edit: map opnieuw uploaden heeft geen resultaat gehad.
Gewijzigd door dmerkenhof op 17-09-2008 11:52

www.merkenhof.net
Jelle
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 11:54

In principe hoeven er geen 'bijzondere rechten aan de map [securimage] gegeven te worden.

Soms kan het gebeuren dat tijdens het uploaden van bestanden er een kleine 'hik' is die de bestanden daardoor niet goed/volledig upload.
Het is geen garantie, maar soms kan opnieuw uploaden de oplossing zijn.
Zo niet, moet er even verder gekeken worden.

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

dmerkenhof
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 11:57

Jelle schreef:
In principe hoeven er geen 'bijzondere rechten aan de map [securimage] gegeven te worden.

Soms kan het gebeuren dat tijdens het uploaden van bestanden er een kleine 'hik' is die de bestanden daardoor niet goed/volledig upload.
Het is geen garantie, maar soms kan opnieuw uploaden de oplossing zijn.
Zo niet, moet er even verder gekeken worden.
Heeft dus niet gewerkt Sad Ben wel benieuwd wat nog meer het probleem kan zijn..
De audio captcha doet het overigens wel. Ik weet niet of het nut heeft dat even te vermelden..
Gewijzigd door dmerkenhof op 17-09-2008 11:59

www.merkenhof.net
Wanabo
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 17:47

Datum van aanmelding: 19.02.06

Misschien is het je firewall die dit blokkeert.
Wanabo - Wanadoo abonnee

http://www.gebruikers.eu
dmerkenhof
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 18:46

Wanabo schreef:
Misschien is het je firewall die dit blokkeert.
De firewall?
Van de client of de server? En waarom zou de firewall een plaatje blokkeren? En dan uitgerekend de captcha afbeelding. De server is een NAS en geloof niet dat daar een firewall op zit..

www.merkenhof.net
Wanabo
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 23:33

Datum van aanmelding: 19.02.06

Jazeker de firewall. Sommige firewalls kijken naar de afmetingen van een plaatje en denken dan dat het reclames of banners zijn die ze moeten blokkeren.

En dan bedoel ik de firewall geinstalleerd op je eigen pc.

Edit: er nog even over nadenkend is een kruis op de plek van de afbeelding soms ook het gevolg van dat de link naar het plaatje niet klopt. Heb je je site url goed ingevuld in je admin panel?
Gewijzigd door Wanabo op 17-09-2008 23:36
Wanabo - Wanadoo abonnee

http://www.gebruikers.eu
Jelle
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-09-2008 23:40

Ik kan bijna niet anders denken dan dat er toch ergens iets mis is met de bestanden onder [securimage]. Zeker omdat GD goed lijkt te functioneren.

Ik zou overwegen om nogmaals PHP-Fusion vanaf de engelse site te downloaden, en dan hieruit de bestanden onder [securimage] opnieuw te uploaden.

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

dmerkenhof
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2008 09:08

Jelle schreef:
Ik kan bijna niet anders denken dan dat er toch ergens iets mis is met de bestanden onder [securimage]. Zeker omdat GD goed lijkt te functioneren.

Ik zou overwegen om nogmaals PHP-Fusion vanaf de engelse site te downloaden, en dan hieruit de bestanden onder [securimage] opnieuw te uploaden.
Dit heb ik al eens gedaan inmiddels.
Ik heb ook al een keer alle bestanden opnieuw geupload. Nog steeds geen resultaat. Ik hebnu maar voor de aanmelding de captcha uitgezet en in het contactforumulier heb ik de captcha code maar als commentaar gezet.

www.merkenhof.net
dmerkenhof
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2008 09:10

Wanabo schreef:
Jazeker de firewall. Sommige firewalls kijken naar de afmetingen van een plaatje en denken dan dat het reclames of banners zijn die ze moeten blokkeren.

En dan bedoel ik de firewall geinstalleerd op je eigen pc.

Edit: er nog even over nadenkend is een kruis op de plek van de afbeelding soms ook het gevolg van dat de link naar het plaatje niet klopt. Heb je je site url goed ingevuld in je admin panel?
Maar alle andere afbeeldingen doen het wel. Ik gebruik de standaard firewall die in Windows zit en heb nooit eerder problemen hiermee gehad. Ook bij andere mensen werkt de captcha op mijn site niet.. Dus aan min firewall ligt het denk ik niet. Maar in ieder geval bedankt voor de tip. Het had natuurlijk altijd gekund Smile

www.merkenhof.net
wowo
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2008 10:05

Datum van aanmelding: 21.05.08

Bij mij werkt de validatiecode (Captcha) in afdelingsmodus of tekstmodus ook niet. Ook hier simpelweg een rood kruis. Firewall lijkt dit niet te veroorzaken. Heb php-fusion geinstalleerd op een synology ds 107+. Versie V6 gaf geen probleem met de validatiecode. Raar dat niet meerdere mensen hier last van hebben. In welke richting kunnen we nog meer zoeken?
Gewijzigd door wowo op 18-09-2008 10:06

dmerkenhof
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2008 13:40

wowo schreef:
Bij mij werkt de validatiecode (Captcha) in afdelingsmodus of tekstmodus ook niet. Ook hier simpelweg een rood kruis. Firewall lijkt dit niet te veroorzaken. Heb php-fusion geinstalleerd op een synology ds 107+. Versie V6 gaf geen probleem met de validatiecode. Raar dat niet meerdere mensen hier last van hebben. In welke richting kunnen we nog meer zoeken?
Ik heb V7 geinstalleerd op een Synology DS-207+. Misschien dat de oorzaak hier gezocht moet worden? Maar dan is hetwel gek dat jij bij V6 geen problemen had.

www.merkenhof.net
wowo
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 18-09-2008 16:34

Datum van aanmelding: 21.05.08

wowo schreef:
Heb php-fusion geinstalleerd op een synology ds 107+. Versie V6 gaf geen probleem met de validatiecode.quote]Ik heb V7 geinstalleerd op een Synology DS-207+.

dmerkenhof schreef:
Misschien dat de oorzaak hier gezocht moet worden? Maar dan is hetwel gek dat jij bij V6 geen problemen had.

Ik heb in phpfusion bij phpinfo gekeken maar dat ziet er volgens mij gewoon goed uit:
PHP Version: 5.2.6
System: Linux DiskStation0 2.6.15 #636 Thu Jun 12 19:12:50 CST 2008 armv5tejl
Apache Version: Apache/2.2.8 (Unix) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g PHP/5.2.6
MySQL Support: enabled
Active Persistent Link: 0
Active Links: 1
Client API version: 5.0.51b
GD Support: enabled
GD Version: bundled (2.0.34 compatible)
GIF Read Support: enabled
GIF Create Support: enabled
JPG Support: enabled
PNG Support: enabled
WBMP Support: enabled
XBM Support: enabled

Geen idee (ben een beginner!) waar ik naar op zoek moet gaan.Sad

ps. ook ik heb de map securimage opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen effect.

dmerkenhof
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 09:50

wowo schreef:
wowo schreef:
Heb php-fusion geinstalleerd op een synology ds 107+. Versie V6 gaf geen probleem met de validatiecode.quote]Ik heb V7 geinstalleerd op een Synology DS-207+.

dmerkenhof schreef:
Misschien dat de oorzaak hier gezocht moet worden? Maar dan is hetwel gek dat jij bij V6 geen problemen had.

Ik heb in phpfusion bij phpinfo gekeken maar dat ziet er volgens mij gewoon goed uit:
PHP Version: 5.2.6
System: Linux DiskStation0 2.6.15 #636 Thu Jun 12 19:12:50 CST 2008 armv5tejl
Apache Version: Apache/2.2.8 (Unix) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g PHP/5.2.6
MySQL Support: enabled
Active Persistent Link: 0
Active Links: 1
Client API version: 5.0.51b
GD Support: enabled
GD Version: bundled (2.0.34 compatible)
GIF Read Support: enabled
GIF Create Support: enabled
JPG Support: enabled
PNG Support: enabled
WBMP Support: enabled
XBM Support: enabled

Geen idee (ben een beginner!) waar ik naar op zoek moet gaan.Sad

ps. ook ik heb de map securimage opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen effect.
Wat me net te binnn schiet en ik vanmiddag even ga proberen is: de securimage map van V6 even kopieren naar de V7 versie. Misschien dat dat wel werkt dan..

edit: klopt het dat de V6 geen securimage gebruikte? Ik zie de map namelijk niet in includes staan..

edit2: Ik heb een securimage testscript op mijn webserver gezet en gaf het volgende resultaat: (zie bijlage)

Dus dan zou het toch aan iets als de paden liggen of iets dergelijks? Wat dan wel raar is is dat hij wel de afmetingen van de captcha afbeelding weet maar de afbeelding niet weergeeft, dus dat weerlegt weer de theorie dat het pad niet zou kloppen..
dmerkenhof voegde de volgende afbeelding bij:

[74.88Kb]
Gewijzigd door dmerkenhof op 19-09-2008 10:19

www.merkenhof.net
Jelle
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 10:49

Heb je overal waar noodzakelijk de CHMOD naar 777 gezet?

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

dmerkenhof
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 10:53

Jelle schreef:
Heb je overal waar noodzakelijk de CHMOD naar 777 gezet?

Waar is dat noodzakelijk dan? Want eerder in dit topic werd nog gezegd dat dat niet nodig was..

www.merkenhof.net
Jelle
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 11:23

Zoals in de readme-nl staat beschreven:
3. Tenzij u PHP-Fusion draait op een lokale server, dient u in de meeste gevallen de volgende bestanden en mappen te CHMODden naar 777:

* administration/db_backups/
* images/
* images/imagelist.js
* images/articles/
* images/avatars/
* images/news/
* images/news_cats/
* images/photoalbum/
* images/photoalbum/submissions/
* forum/attachments/

Daarbij opmerkend dat bijvoorbeeld [forum/attachments/] niet noodzakelijk is als je geen attachments toestaat in het forum.
Ook de ander is natuurlijk niet 100% noodzakelijk, maar het beperkt wel het een en ander voor het gebruik van afbeeldingen.

Zo wordt,voor zover ik begrepen heb, de secure-image gegenereerd en tijdelijk ergens opgeslagen. Meest voor de hand ligt dan dat dit in de imagemap gebeurt. Als deze geen schrijfrechten heeft, kan daar dus geen 'tijdelijke' secure-image opgeslagen worden.
Dit is dus geen wetenschap, maar een aanname die mij het meest voor de hand lijkt te liggen. zeker omdat bij jou verder alles wel gewoon werkt.

Maar gewoon eens proberen en kijken wat er gebeurt. Kwaad kan het in ieder geval niet en ik verwacht eigenlijk dat dit de oplossing moet zijn omdat alle andere mogelijkheden volgens mij al zijn geprobeerd.

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

dmerkenhof
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 11:30

Jelle schreef:
Zoals in de readme-nl staat beschreven:
3. Tenzij u PHP-Fusion draait op een lokale server, dient u in de meeste gevallen de volgende bestanden en mappen te CHMODden naar 777:

* administration/db_backups/
* images/
* images/imagelist.js
* images/articles/
* images/avatars/
* images/news/
* images/news_cats/
* images/photoalbum/
* images/photoalbum/submissions/
* forum/attachments/

Daarbij opmerkend dat bijvoorbeeld [forum/attachments/] niet noodzakelijk is als je geen attachments toestaat in het forum.
Ook de ander is natuurlijk niet 100% noodzakelijk, maar het beperkt wel het een en ander voor het gebruik van afbeeldingen.

Zo wordt,voor zover ik begrepen heb, de secure-image gegenereerd en tijdelijk ergens opgeslagen. Meest voor de hand ligt dan dat dit in de imagemap gebeurt. Als deze geen schrijfrechten heeft, kan daar dus geen 'tijdelijke' secure-image opgeslagen worden.
Dit is dus geen wetenschap, maar een aanname die mij het meest voor de hand lijkt te liggen. zeker omdat bij jou verder alles wel gewoon werkt.

Maar gewoon eens proberen en kijken wat er gebeurt. Kwaad kan het in ieder geval niet en ik verwacht eigenlijk dat dit de oplossing moet zijn omdat alle andere mogelijkheden volgens mij al zijn geprobeerd.
Zijn dit niet de mappen die bij de installatie al gecontroleerd worden op de chmod rechten? Want die van de installatie waren allemaal goed.. Maar ik zal voor de zekerheid eens alles nakijken.. Gaat het dan enkel om de mappen of ook d php-files in die mappen?

www.merkenhof.net
Jelle
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-09-2008 12:05

Het gaat alleen om de mappen met uitzondering dus van het bestand imagelist.js dit is een bestand wat de ge-upte afbeeldingen registreerd.

Let op: in het FTP-programma wat ik gebruik moet je iedere map afzonderlijk CHMOD-en en bevestigen. Hierdoor worden vergissingen voorkomen. mogelijk dat dit ook bij jou speelt.

Aan de andere kant, als na controle alle mappen groen gaven, zou het goed moeten zijn, maar controle kan geen kwaad.

Berenpaleis v7
JWW v7
The Final Frontier v6

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 1.75 seconden
2,870,306 unieke bezoeken